13. Międzynarodowy Festiwal Perła Baroku – koncerty mistrzów​

1_festiwal-perla-baroku-kobylka-koncerty-powiat-wolominski-anna-szarek-martyna-pastuszka-anna-firlus-bach

W związku z obowiązującymi przepisami wejście do bazyliki dostępne będzie wyłącznie na nieodpłatne wejściówki i zaproszenia.
Przed bazyliką powstanie Strefa Widza z rezerwowanymi miejscami, gdzie obraz i dźwięk będziemy transmitować na żywo z bazyliki na TELEBIMACH.
Poza terem organizatora (bazylika i miejsca zarezerwowane na przed telebimami) – dziedziniec pozostanie ogólnodostępny. Można przyjść o dowolnej godzinie (tej możliwości nie dają koncerty we wnętrzu) pospacerować, bądź usiąść i posłuchać muzyki, zapraszamy by po prostu ZAJRZEĆ NA FESTIWAL:)
Piękno PERŁY BAROKU będzie widać i słychać bardziej niż dotąd. Zapraszamy na PIERWSZY W HISTORII Festiwal w bazylice i na dziedzińcu!

Fundacja Perła Baroku stosuje się do wszystkich wytycznych zapewniających jak największe bezpieczeństwo publiczności i artystów. Serdecznie prosimy Państwa o współpracę i przestrzeganie ogólnie przyjętych zasad, m.in. zakrywanie ust i nosa w bazylice, zachowanie odległości minimum 1,5 m. od innych osób, dezynfekcję rąk. Spotkajmy się przy pięknej muzyce i zachodzącym słońcu, Do zobaczenia!

JAK ZDOBYĆ WEJŚCIÓWKĘ/ZAREZERWOWAĆ MIEJSCE PRZECZYTAJ REGULAMIN

Kobyłka, Bazylika i dziedziniec Św.Trójcy, ul.Kościelna 2

13. Międzynarodowy Festiwal Perła Baroku – Koncerty Mistrzów zainauguruje bez wątpienia jeden z najlepszych barokowych duetów w kraju: Martyna Pastuszka & Anna Firlus.

PROGRAM KONCERTU:

Jan Sebastian Bach ( 1685-1750)

Sonaty na skrzypce i klawesyn obbligato

1.   VI Sonata G- dur BWV 1019

Allegro-Largo-Allegro-Adagio-Allegro

2.  IV Sonata c- moll BWV 1017

Siciliano-Allegro-Adagio-Allegro

— krótka przerwa —

3.  I Sonata h-moll BWV 1014

Adagio-AllegroAndante-Allegro

4.  Sonata G- dur BWV 1021
na skrzypce i basso continuo

Adagio-Vivace-Largo-Presto

Martyna Pastuszka – skrzypaczka, wykładowca akademicki, muzyczny entrepreneur. Dzięki połączeniu rzetelnej muzycznej archeologii z osobowością charyzmatycznego lidera i wyobraźnią muzyczną prowadzone przez nią wykonania cechuje ogromna wyrazistość muzycznej narracji. Od niemal dwudziestu lat współpracuje z zespołami jako zaproszony koncertmistrz, solistka i kameralistka. Regularnie zapraszana do kierowania orkiestrami i zespołami w Paryżu, Gent, Monachium, Oldenburgu czy Antwerpii prowadzi od skrzypiec programy wokalno-instrumentalne, operowe oraz symfoniczne – także te eksponujące repertuar romantyczny. Z pasją poświęca czas swoim muzycznym fascynacjom: repertuarowi francuskiemu XVII i XVIII wieku oraz ekstrawaganckiej literaturze skrzypcowej włoskiego baroku.

Artystka – w odpowiedzi na potrzebę przedstawiania muzyki od strony jej emocjonalności, sensualności i porywającej rytmiczności – w 2012 założyła {oh!} Orkiestrę Historyczną, postrzeganą obecnie jako zespół wiodący na polskiej scenie muzyki dawnej i otrzymujący ponawiające się zaproszenia międzynarodowych festiwali oraz europejskich prestiżowych sal koncertowych.

Ostatnio wydane płyty zespołu spotkały się ze niezwykle entuzjastycznym przyjęciem przez międzynarodową krytykę, a sama orkiestra i jej charyzmatyczna koncertmistrzyni stała się w ich opinii „ odkryciem ostatnich lat”. Nominowana w 2019r do prestiżowej nagrody „Koryfeusz Muzyki Polskiej” w kategorii Osobowość roku , oraz do Paszportów Polityki w kategorii Muzyka poważna.

Anna Firlus – koncertuje jako solistka i kameralistka, zarówno na organach, jak
i na klawesynie, sięgając po repertuar od renesansu po współczesność. Jest członkiem Orkiestry Historycznej {oh!}, a także współzałożycielką
Zespołu Muzyki XVII i XVIII w. Extempore oraz Ensemble Chimérique. Współpracuje ponadto z wieloma zespołami zajmującymi się wykonawstwem muzyki dawnej, m.in.: Capellą Cracoviensis, Musaicum, Polską Orkiestrą XVIII w., Capellą 1547. Występuje na licznych festiwalach krajowych i zagranicznych, takich jak: Mixtur
im Bass, Großräschener Orgelkonzerte, Letni slavnosti stare hudby w Pradze, Festiwal Zamkowy w Brühl, Międzynarodowy Festiwal Bachowski w Świdnicy, All’improvviso, Musica Poetica w Tarnowie, Muzyka na Szczytach w Zakopanem, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater. Spośród licznych nagrań płytowych artystki wymienić można m.in. nagraną wraz z mężem – Krzysztofem Firlusem – „Gamba Sonatas”, nominowaną do nagrody Fryderyk 2019, C.F. Abel – Sonatas from the Maltzan Collection, zawierającą pierwsze na świecie nagrania sonat C.F. Abla (nominacja do nagrody International Classical Music Award 2020), Concerto Grosso: Emigre To The British Isles. Music By F Scarlatti / A Scarlatti / F Geminiani / A Corelli z {oh!} Orkiestrą Historyczną – nominacja
do nagrody Fryderyk 2020, płytę Muzyka Francuskich Mistrzów – Muzyka Zamku Warszawskiego z {oh!} Orkiestrą Historyczną – nominacja do nagrody Fryderyk 2018, Telemann – solos & trios z Extempore Ensemble. Anna Firlus ukończyła Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów prof. J. Gembalskiego oraz w klasie klawesynu prof. M. Toporowskiego. Obecnie jest wykładowcą w klasie historycznych praktyk wykonawczych tejże uczelni.